Reading Time: 2 minute
Startup-ul tech de curierat super rapid BeeFast a crescut de la 16 livrări/zi la începutul lui 2020 la un maxim de 580 livrări/zi spre finalul anului.
Cei peste 1.200 de livratori înregistrați pe platforma BeeFast au onorat în 2020 peste 66.500 de comenzi, care au generat afaceri de 320.000 de euro, de trei ori mai mari față de estimările de la începutul anului.
“Accelerarea businessului a fost o provocare pentru noi și continuă să fie, odată cu noile direcții pe care le dezvoltăm: de la găsirea livratorilor, până la menținerea promisiunii de livrare în maximum două ore de la confirmarea comenzii, acoperirea unei zone cât mai mari de preluare și livrare, conform solicitărilor și până la adaptarea opțiunilor din spatele platformei astfel încât integrarea businessurilor și experiența clienților să fie cât mai eficiente și productive“, spune Cristian Grozea, unul dintre cei 4 fondatori și CEO al BeeFast.
65% din cifra de afaceri a fost generată de cei peste 100 de clienți pe care BeeFast i-a trecut gratuit din offline în online, în perioada pandemiei.
Cele mai dinamice zone de livrare au fost, în 2020, sectoarele 1, 2 și 3, iar cea mai aglomerată lună din punct de vedere al comenzilor a fost noiembrie, pe fondul Black Friday și apropierii de luna decembrie. Cele mai neobișnuite locații de unde s-au ridicat sau livrat produse au fost Aeroportul Otopeni, Aeroportul Băneasa, Palatul Parlamentului, Guvern.
BeeFast a început 2020 ca o soluție de livrări rapide B2B și B2C, dar noul context generat de debutul pandemiei a accelerat dezvoltarea proiectului celor 4 antreprenori fondatori către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată și livrare a comenzilor pentru magazinele offline.
Pe parcursul a 9 luni din 2020, BeeFast a mutat în online peste 100 de businessuri, din domenii precum HoReCa, cosmetice, flori sau îmbrăcăminte.
Timp mediu de livrare de 55 de minute
Printre factorii diferențiatori și motoarele de creștere s-au numărat ușurința utilizării aplicației (nu este necesară printarea unui AWB, ca în cazul serviciilor clasice de curierat), dar și rapiditatea ridicării și livrării comenzii, în maxim 2 ore de la ridicare.
Platforma digitale cu geolocalizare repartizează curierii în funcție de proximitate, în momentul în care comanda este confirmată, fără a fi necesară o acțiune suplimentară din partea celui care a plasat comanda, persoană fizică sau juridică.
Cele mai active businessuri sunt restaurantele, cafenelele, florăriile, dar și băcănii, magazine alimentare și de băuturi, magazine de jucării, farmacii, magazine de haine și încălțăminte.
În topul cele mai livrate produse la nivel de București și Ilfov se află: produsele HoReCa (pește, burgeri, sushi, pizza), dar și flori, cărți, bijuterii și cadouri între colegi.
Pentru 2021, BeeFast va continua pe direcția de dezvoltare de infrastructură digitală, vizând o creștere semnificativă în segmentul clienților non-food prin implementarea în aplicație de noi facilități, dar și al clienților persoane fizice.
Fondatorii BeeFast își propun să lanseze anul acesta o aplicație dedicată care să simplifice procesul de comandă și care să vizeze livrare ultra-rapidă pentru persoanele fizice.
Startup-ul își propune să se extindă în 2021 la nivel național, vizând 9 orașe, pe lângă București și Ilfov, unde activează în prezent: Iași, Constanța, Sibiu, Cluj-Napoca, Craiova, Pitești, Brașov, Timișoara, Galați.
The post BizRemote: Startup-ul BeeFast a avut creștere de 3 ori a cifrei de afaceri în 2020 față de estimări appeared first on Revista Biz.